lördag 30 januari 2010

Hoppclinick på Frösö ridklubb

En klasskamrat till mig håller på med hästhoppning. Idag deltog hon, hennes dotter och ett gäng andra ryttare i en hoppclinick på Frösö ridklubb. Det kom en tränare från Sundsvall som höll lektion.

Själv bänkade jag mig på läktaren och hade både roligt och en stund av lärointag. Jag har alltid tyckt att det är roligt och lärorikt att titta på ridträningar.

Här är Anna-Lena tillsammans med sin tyska import. En mycket alert och trevlig 4,5 år gammal vallack som heter Chicko.

Här är Anna-Lenas dotter med sitt sto Smulan.

"Lilla" Chicko igen...

Både Anna-Lena och hennes dotter var grymma på hoppning! Jag vart faktiskt lite sugen på att hoppa igen. Innan jag flyttade till Norderåsen så gick jag i en hoppgrupp på Frösöridklubb.

Kanske skall bygga upp några kryss på volten till våren och testa Baylis... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar