måndag 28 december 2009

En afton i Fåker.

Vår vän Hjalmar är hemma i Fåker över jul. Han bor och jobbar annars i Bergen (världens ände), eller Norges ände kanske. Det var mycket trevligt att träffa Hjalmar och hans ömma föräldrar Alf och Anna.

Kvällen var också tänkt som en liten invigning av deras nya våning som de inrett ovanpå ett av garagen.




två små hustomtar som myser tillsammans.


Blev helt kär i hattmodellerna från 40-talet!






Jag gillar äldre tomtars uttryck. De skiljer sig en del från dagens röda, glada, runda, VÄNLIGA uttryck. De äldre ser ofta mer "fullifan" ut!

4 kommentarer:

  1. Va mysigt ni verkar ha haft det..
    Är det någon mer än jag som såg att du lyckas få med en gengångare på fjärde bilden??Eller nä det var ju bara söta Emma..
    Passar på och tacka för det fina Julkortet också när jag ändå skriver lite här, jag tänkte skicka julkort i år men allt körde ihop sig och jag hann aldrig, men jag skickade GodJul till er i tanken istället :-)
    Läste att Norma och Silver blitt fotomodeller, va kul-det passar dom verkligen.
    KRAM från svär-Nina

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, kul att blanda färg med svart vit. Tomten är ju bara underbar!

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Nina: Jag är nog mer av en sengångare än en gengångare... ;-P

    Ja det var riktigt roligt att blev "callendergirls"!

    Hoppas ni hade en fin jul och kommer få en trevlig nyårsafton!!! Hälsa alla!
    Kram Emma

    Susanne och Pebbels: Jag har blivit galen i s/v!!!
    God fortsättning till dig med, och med förhoppning ett lika framgångsrikt 2010 på lydnadsplanen! Du och Pebbels är grymma och det är skit kul att läsa om eran träning!

    SvaraRadera
  4. Tassar in och önskar er ett gott nytt år!!!
    KRAM

    Ps. Tack för komplimangen :) Det värmer.

    SvaraRadera