tisdag 17 mars 2009

Sofie 25 år!

Grattis Sofie från Vemdalen ;-) sofienyman.webblogg.se 25 år!!!
Kuriosa om Sofie: En 25-årig sjuksköterska från Vemdalen-Härjedalen. Är en riktig friluftsbrutta som spenderar sin lediga tid på fjället med sin Kleiner Munsterländer Gråsidingens Lysing och knäpper ripor med sin bössa. Hon åker annars gärna skidor (eller glider efter Lysse som drar henne framåt i spåret!), fyrhjuling och snöskoter. Fredag och Lördagkvällar kan man se henne på dansgolvet bugga eller foxstrotta förbi då hon är en jäkel på att svänga sina lurviga! ;-P Hon har även ägnat mycket tid i stallet eftersom hon hade två hästar hemma i stallet i Vemdalen!
Sofie är en "one of a kind! som jag gillar skarpt! Vad som mer bör nämnas är att Sofie är nybliven stolt faster! :-)




Jag har nästan slutat reagerar när jag ser kokkaffe. Hade aldrig sett eller smakat det innan jag flyttade till Jämtland! Gott är det jhu!


Det var så trevligt att få komma till Sofie och uppvakta henne ikväll! Efter ved-dagen var det skönt att hoppa in i duschen, svida om och åka in till stan. Det var ett mycket mysigt kalas!
Det var också roligt att träffa L som jag inte sett på länge. Hon skall ha en liten pojke i Maj! Det är magiskt!!!

1 kommentar:

  1. haha!!! vilken fin presentation av mig Emma!!! I love it! Tack för en supertrevlig kväll igår. Tyvärr somnade jag inte förrn 4 i morse...Mådde illa hela natten trode jag blitt magsjuk, men det visade sig vara falskt alarm. Irriterande när ja redan sjukanmält mig... :)Tack än en gång för en fin kväll!

    kram

    SvaraRadera