söndag 8 februari 2009

Förbaskade SNÖ!!!

Nog för att det är vackert med snö, men tusan vad det ställer till det!!!

Nu är vi inne på det tredje dygnet med -16 grader, och snön har vräkt ned hela helgen. Det var redan mycket snö innan!!! I natt när vi kom hem från ett 40 års kalas fick jag ta sats för att ta mig hem på byvägen. Dels var det mycket snö, men det driver också en hel del i byn dessutom. När jag skulle bromsa in för att ta mig upp på vår igensnöade uppfart så tog inte bromasarna ett skvatt.

Och ridstigen hade också snöat/drivit igen så igår fick hästarna pulsa för fullt innan vi kom ned i skogen. Och "vada" sig fram i snön.

Jag tycker synd om dem som plogar för de hinner knappt med att ploga förren det snöat och drivit igen på nytt... I morse var de här och plogade vår uppfart men nu är det redan ganska tjockt med snö och drivor. Och om detta inte skulle vara nog så har bromsarna frusit fast på min bil så däcken rör sig inte. Vi försökt dra loss bilen med hjälp av Anders bil och en bogserlina men däckena sitter som berget + att snön gör att det blir kasst fäste!!!

Och nu har vi två bilar som står i vägen (som den ena inte går att rubba på), så plogtraktorn kommer inte komma fram. och snön fortsätter bara att falla och falla och falla...

Stackars Anders ligger ute i snön och försöker värma loss bromsen med någon form av gasbrännare. Han kom dock just in med den för den hade också frusit!!!!! Men jag hoppas han fick igång den sedan.

Jeanette och David har denna helg kört några flyttlass... Hmmm, bra helg att köra flyttlass med tungt släp. De skrattade när jag påtalade det och berättade glatt att de kört fast ett par gånger under vägen. By the way ringde de just och berättade att den ena bilen inte startade nu och den andra har tjall med fläkten... *suck*

Två vänner skulle komma på besök idag men avstod pga vädret, Jag förstår dem verkligen!

Jag försöker ju hävda att jag är en indipentent womaaaan, men det är bara att face the fact att jag är galet beroende av Anders. Särskilt när det kommer till biltrassel! Han är den mest fantastiske mannen som knatat runt i ett par skor. Därför ska jag göra en super god middag till honom nu av ugnsbakad, baconinrullad fläskfilé med ugnsbakade rotfrukter!

Droppen skulle ju vara ett härligt strömavbrott ovanpå detta. tur att vi har järnspis, massa ljus och egen vattankälla! ;-)

Men,,, det mesta brukar ju faktiskt lösa sig!

En till grej, det är ju roligt för alla er som kan gå runt och njuta av det vackra vinterlandskapet, för det har ju vi bara kunnat göra varje dag sedan okt/november! ;-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar