måndag 1 januari 2024

Nyårsafton

I går firade vi nyårsafton. Jag kan inte önska mig ett bättre avslut på 2023 eller en bättre början på 2024! Det fanns dock ett minus med dagen. Det var att Nelson fick feber och blev tvungen att ställa in sin resa upp till oss. Trist, för det hade varit så roligt att ses igen och fira alla tillsammans. 

Efter morgonbestyr och frukost så tog jag, Carro, tjejerna och hundarna en trevlig sparktur på förmiddagen. När vi kom hem igen packade vi ner varm choklad, vispgrädde, nyårsbubbel, korv (glömde korvbrödet hemma), senap, ketchup, ved, marshaller, tomtebloss, pepparkakor, färskost, lite godis, kaffe och sittunderlag. Sen trängde vi ihop oss som sillar på skoter och kälke. 

Därefter startade vi vår äventyrliga färd genom skogen till Småbuan. Vid vindskyddet mötte vi våra kamrater tillika grannar som höll på att packa ihop efter sin förmiddag i skogen. De lämnade över sin eld till oss och vi sa Gott nytt år och vinkade adjö. 

Vi grillade, lunchade, fikade, tände tomtebloss, skålade, lekte, pratade och dansade. 

Vi avslutade med en liten nyårssermoni genom att tända en liten eldsprutande  nyårsfackla. Med den sa vi tack och adjö till Kaninens år 2023, och välkomnade Drakens år 2024. 

Därefter var det dags för hemfärd. 

Vi tog det lugnt en stund innan vi gick igång med nyårspiff och middag. Fiskgryta med saffran till de större. Pizza till de mindre och marängsviss med olika italienska glassar till dessert. 

På kvällen spelade vi vårt familjekortspel Hollywood, gick ut i mörkret och tände fler tomtebloss och åt snacks. 

Vid tolvslaget skålade vi med päroncider i champagneglasen och önskade varandra Gott Nytt År! Sen hoppade vi alla trötta och nöjda bums i säng. 

Jag är så glad och tacksam över denna nyårsafton som jag fick dela med min son, min dotter, min make, min kusin och mina guddöttrar. 
TACK! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️




















Nu far vi hem.


Barnen dukade så fint!

Tremänningar. ❤️

Dolores och jag. ❤️🤗

Fisk och skaldjursgryta med saffran. 

Pizza till barnen. 

Vi tände nyårsgranen. 







Dans. 🥰

Dags för efterrätt.
Marängsviss med olika italienska glassar.

Hollywood! 


Tage somnade några timmar
innan tolvslaget. ❤️





Bilder: C. Paredes-Stivert, E. Rasmusson.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar