lördag 6 januari 2024

Leftoverpasta

Efter ett superbra jobbdygn körde jag hem. Barnen byggde lego och vi spelade kort. Därefter tog jag, barnen och hundarna en promenad på skoterspår. Det var bedövande vackert ute. Glömde för ovanlighetens skull mobilen hemma. Anders passade på att greja i garaget. 

Till middag lagade jag en leftoverpasta med julskinka, en ostsås gjord på diverse ostar vi hade över samt frysta grönsaker och skruvmakaroner. Den blev riktigt god faktiskt. 

Efter maten bakade jag och barnen kladdmuffins. Något som Anders tycker mycket om. För imorgon är det nämligen hans födelsedag!

På kvällen drog Anders ner till den stora 13-dags dansen som Häggenås sportklubb anordnar. För nu när båda barnen började på basket, så blev Anders ombedd att jobba några timmar ikväll i entrén. Själv blev jag hemma med barnen. Vi slog in paket och la oss (barnen) lite i senaste laget. 

Dom är så fina som vill göra presenter, slå in och förbereda inför pappas 44-års dag imorgon. ❤️

Pasta med ost och skinksås ala 
man tager vad man haver. 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar