söndag 21 januari 2024

Litsbacken

Idag efter avslutat jobbpass tog jag och barnen en skiddag i Litsbacken tillsammans med Lisa och Gustav. 

Tage gjorde ännu fler framsteg och blir bara bättre och bättre. Han åkte i liften själv hela vägen till toppen flera gånger. Han svängde, plogade och åkte in på skogsstigarna bredvid backen. Dessutom åkte han f.r.o.m idag helt själv ner för hela Litsbacken även genom de brantare partierna! 

Dagny hade också en rolig dag i backen men kom tyvärr inte med på någon bild. Hon hittade nämligen en klasskompis i liftkön och åkte sedan mest med honom. 

Efter några timmar fikade vi vår medhavda matsäck inne i värmestugan, för att sedan åka en stund till, innan Lisa skjutsade hem oss alla till Norderåsen. 

Det var precis lagom kallt, superbra före i backen och finfint sällskap! 🥰

När vi kom hem åt vi lite rester från kylen och sen spelade jag och Dagny kort. Hollywood. Samtidigt kom medryttarsystrarna Maja och Stina från Österåsen och tog ut hästarna på en tur. 

Mörkret har lagt sig och i kökspisen brinner en eld. Snart en tur med hundarna och sen får vi se vad mer denna kväll bjuder på. 

Tage har inte tålamod att vänta 
på några fotografier. 

Tage och Gustav tog en vilopause på toppen.  

Tage premiäråkte själv ner för hela
 Litsbacken idag. Även de brantare partierna. 
Med Gustav och Lisa framför
 och Mamma bakom. 

Jag och Lisa. 🩷🩷

Tage åker själv i liften framför mig. 
Jag åker bakom för att kunna hoppa
av om han skulle drutta av. 

Kortspel med Dagny. 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar