tisdag 9 augusti 2022

Vår trädgård

Vår trädgård blir vackrare för varje år som går. Jag gläds åt att se blommorna, buskarna, växterna och träden som vi planterar växa, bli vackra och ibland resultera i ätbara saker. 

Klätterrosen Polstjärnan trivs 
och blir lite yvigare för vart år som går. 


Loppat gammalt bruksföremål som
 fick bli utekruka.  

Nyplanterad röd krusbärsbuske från Häggenås. 




Praktlysingen trivs och breder ut 
sig i Dagnys rabatt. 

Rödperan. 👌

Lönnen som jag och pappa 
planterade när jag var gravid med Dagny. 

Tomatplantorna har börjat ge tomater. 
Så goda! 



Rabarbern Rosenhagen som jag köpte 
från Piteå ifjol trivs bra och har växt på sig. 
En ny härdig och smaklig sort med låg oxalsyrahalt. 

I år får vi nu äntligen äppelskörd på
 de två träd som jag planterade 
för 3 somrar sedan. 
Pirja och Transparente blanch




Även den Norska brudspirrean tuffar på och växer sig lite större för vart år. Den är så vacker när den blommar och blev helt perfekt framför verandan. Idag rensade jag ogräs runt den. 🌞


Den här vackra busken trodde jag hade fallit offer för sorkar men inte! Till min glädje har även vår Norrlandsshersmin ökat i omfång. 🌞



Krassen har inte börjat blomma än, 
men den är ändå  vacker i sin gröna prakt. 


Jordgubbar är så gott!

Jordgubbar, Broccoli och Potatis.

Den lilla lilla Björken som jag planterade 
för flera år sedan är inte så värst liten längre. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar