måndag 8 augusti 2022

Hemmahelg

Vi har haft en skön och välbehövlig hemmahelg denna lördag och söndag, sånär som på lördagens kalas. 

Jag har ägnat mig åt ett tvättberg delux och faktum är att nu är snart varenda litet plagg här hemma rentvättat och instoppat på rätt plats. Vi hade dels massa lämnad tvätt när vi for iväg. Dels producerades det massa tvätt under semestern samt att jag är väldigt noga med att tvätta och diska alla loppisfynd och det följde ju med en del sånt hem också. 

Anders gick igång med ett av sina inplanerade semesterprojekt. Nämligen att tömma hela verkstaden, rengöra golvet och därefter behandla betonggolvet med Nuretanolja. Sent igårkväll fick han på första lagret. Idag väntar lager två. Hans plan är även att skapa en bättre ordning och att rensa när han flyttar tillbaka in i garaget igen. 

Det är så roligt att komma bort men också så skönt att komma hem! Mysa med djuren igen och hemmastöka. 

Jag skötte markservicen så att Anders kunde jobba på med sitt gargeprojekt. Det blev stuvade makaroner och falukorv till lunch. Kött, sås och potatis till middag samt sallad med egenodlade tomater. Dagny bakade chokladbollar till söndagens filmmys. Vi tittade på Coco. 

Jag var på G och skulle klippa gräset men då visade det sig tyvärr att gräsklipparen är trasig. Jag rensade istället runt några av buskarna och planterade vår buske med röda krusbär som vi fått av Anne-Lie. 

Det är så mysigt att komma hem till ett städat hus och se att jordgubbar och tomater mognar. Att luktärtorna blommar och doftar gott och att somliga av våra planterade buskar vuxit och skjutit skott. Att laga middag och använda våra fina skålar från släktingar och sånt vi själva samlat på oss. 

💖💖💖💖



















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar