söndag 7 augusti 2022

Loppisfynd

På vår fina semesterresa norrut besökte vi ett gäng loppisar. Då jag haft ett behov av att uppdatera min garderob är det toppen att kunna fynda snygga kläder på secondhand. 

Jag följer ju inte riktigt den rådande modetrenden så det är för mig lätt att hitta saker och kläder som jag tycker om i secondhandbutiker. 

I sommar har jag fyndat många fina klänningar men har även bruk för lite schyssta vardagsblusar. I Öjebyn fann jag flera. 

Jag hittade även lite porslin och kläder till barnen i kommande storlekar. Barnen fann även en och annan leksak som fick följa med hem.

Fin skål och vacker vas.

Anders hade en moster som han tyckte mycket om. Hon hette Marianne och gick tyvärr bort för några år sedan. Marianne var keramiker och vi har några vackra saker som hon gjort. När vi hittade denna fina drejade Marianneskål på en loppis var vi såklart tvungna att slå till. 💖

Tage fann en spargriselefant som han ville ha. 

Ny salladsskål i lämplig storlek. 

Sött uppläggningsfat med fack.

4 vackra glas som blev 2...
Tyvärr lossnade kupan från ett av glasen när jag diskade det. Kupan föll rakt ner över ett redan diskat glas i hon som då också gick sönder... 

Kaninvattenskålar. 

Dagny fann till sin stora förtjusning 
en Scruffa Luv! 

Hon döpte den till Pluttis.

Ny klänning för 5 kronor. 

Vacker sjal till hösten



Slank visst med nån fler klänning... 









Ett par nydiskade örhängen som passade perfekt till min nya klänning som jag bar till våra vänners 10 års jubileumsfest igår. 



Loppade smycken och jacka. Klackskor från 2011 (bröllopsskorna) samt en,  för ovanlighetens skull, NY klänning. En som jag spanat på länge. 🥰







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar