söndag 28 augusti 2022

Sista sommardagen?

Somliga påstod att fredagens fantastiska väder med sol och värme kunde vara sommarens sista. Jag, som älskar sommaren, bestämde mig för att göra det mesta av sommardagen. 

Efter att ha hämtat Dagny på skolan så åkte jag och barnen ner till sjön i den loppade hatten, den loppade sommarstassen och mina nya secondhandörhängen.
Den här sommaren har jag i stort sett bytt ut större delen av min garderob. Jag har köpt nya kjolar, short, byxor, en vårjacka, blusar, klänningar, t-tröjor och jeans. Två par jodphursridbyxor, en vinterridoverall samt en del nya smycken. ALLT har jag köpt secondhand utom en enda klänning. Jag har även fått många fina plagg av familj och Sanne. Det känns fantastiskt att kunna köpa och ha kläder jag verkligen känner mig fin i. Inte bara plagg som jag öht kan ha. Får plats på kroppen liksom. 

Vid sjön, efter en liten fotostund, så mös jag och barnen på bryggan. Jag solade och barnen körde med sin nya radiostyrda bilar. Jag smsade Anders att vi hemst gärna ville ha hans sällskap när han slutade jobbet. Tyvärr kom aldrig smsen fram pga dålig teckning men plötsligt kom han ändå. Han hade nämligen förstått var vi var när han kom hem och såg att bilen var borta och ville också passa på att njuta av sommarkvällen med sin familj. ❤🌞🙏

Till middag lagade jag somrig fisk med egen färskpotatis direkt från jorden. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar