tisdag 7 juni 2022

Liten blir lite större

Idag har Dagny haft en så bra avslutningsdag på sin förskola! Dagen började med en bussresa för alla barn som börjar i skolan efter sommarlovet. Barnen fick sedan gå på Jamtli inne i stan och fröknarna bjöd på lunch och glass. Väl tillbaka på Skogsgläntans förskola var det "utspark". Barnen åkte rutschkana och fick olika diplom och fina ord samt en liten påse med smått och gott. 

Skjuts hem fick Dagny av sin vän Signe och hennes mamma Stina. Tjejerna bestämde att de skulle cykla SJÄLVA till lekplatsen och ta med sig sin mellis och äta där. Sen har tjejerna lekt och cyklat tillsammans mest hela kvällen. 

Jag och Tage, som inte är helt krya, har tillbringat hela dagen hemmavid. Vi (jag) har ätit Ipren och påtat på i godan ro. Jag har hängt nån tvätt, Tage har stökat i sandlådan. Jag har planterat tre till tomatsorter och Tage har hoppat lite på studsmattan. Jag har flyttat hästar och vattnat lite, Tage har cyklat. Sen har vi fikat, lunchat och druckit kaffe. Stina och Alfred tittade över en liten stund också. 

Fin dag trots sjuka.







Vad vore livet utan vänner?




Plötsligt blev det dags att ge tjejerna lite större frihet och de ger sig iväg på cykeltur själva. 



Nya tomatsorter Moneymaker, Oxheart, Desperado samt en Physalis.



Bilder ovan: Stina och Emma





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar