måndag 13 juni 2022

Kall sommarsjö

Jag är helt klart på bättringsvägen men inte alls hundra än. Men då barnen hörde att jag inte ska jobba för att inte riskera att smitta den person som jag är assistent åt ville de också PROMPT vara hemma. 

Vi tog en sväng med raggarbilen ner till sjön och kollade läget. Dagny cyklade till sin vän Signe och Tage och jag gick och cyklade en sväng till lekplatsen.  Sen ville han också hälsa på Signe och hennes bror så vi fortsatte. 

Jag hängde en maskin tvätt ute. Den blev blöt av en plötslig skur just som den torkat skulle jag tro. 

Till middag blev det skinka, hemmagjord potatismos med mycket färsk persilja från kryddbaljan. Stekta champinjoner och svampsås. 

Anders ägnade en del av kvällen till gräsklippning och veden. Jag har ägnat en del av kvällen till disken, plocket och läggning. Sen har jag hjälpt Dagny att stryka hennes pärlplattor som därefter limmades och blev magneter. 😊

Tupplur, Ipren och en stilla lunk idag.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar