söndag 5 juni 2022

Dagisbyte och Konditori

När det är semestertider eller utvecklingsdagar på barnens förskola så slår de ihop barnen på ett annat dagis i en by någon mil bort. Jag och Anders har hitills lyckats fixa och trixa för att barnen inte ska behöva byta dagis dessa dagar. Men i veckan var det så dags för dagisbyte igen. Jag kände att det kanske inte var så orimligt att de skulle få gå dessa dagar. 

Barnen tyckte att det kändes agasamt med det nya dagiset, men ibland kan ju det vara ganska utvecklande och lite stärkande att göra saker som känns lite läskigt, för ibland kan det ju bli riktigt roligt. 

Dom ska vara på detta dagiset igen i sommar, dom har varandra, dom är 6 år och snart 4:a. Dagisfröknar från deras eget dagis skulle också jobba. 

Nåväl, vi ryckte plåstret och det var två glada barn vi hämtade. De ville visa oss de nya lokalerna och den nya utegården. Dagny hade lekt och pysslat med en ny kompis, en flicka som hon nu vill hälsa på. Tage hade cyklat massor på de nya vägarna. 

På fredagen efter hämtning passade vi på att fira den nya erfarenheten lite med att gå på Konditori i samma by. 

Jag och Lisa har även varit ut på en underbar långtur på mina och Oddurs gamla ridvägar i Häggenås runt Kyrkberget. Det var ljuvligt och vi ska göra om det med lite medhavd fika. 😊

Sen har jag haft bra jobbpass med härliga utflykter till bla Fröjas I Ås och bjudit familjen på den gamla 80-tals klassikern Chokladpudding till efterrätt. Varken jag eller Anders kan minnas när vi åt det senast. Barnen tyckte om det. 

Vardagen trummar på och det är så enastående vackert ute nu! Häggen blommar, liksom mycket annat och hela sommaren ligger framför oss. 🌞🍀🙏











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar