tisdag 13 september 2011

Boxer för 50 år sedan.

Jag älskar våra gamla familjefotoalbum, och jag har ägnat en del tid åt att scanna in en del bilder som jag finner extra intressanta av olika orsaker.

Då min mamma var väldigt intresserad av hundar när hon var yngre finns således en del fotografier med just hundar.

En av de hundar som hon ägnade mycket tid åt var grannens Boxertik Danita. Jag hittade denna bild på henne, och tänkte att antingen var denna boxertik
fjärran från rasstandarden, eller så har en hel del hänt med framförallt boxerns nos sedan 60-talet. (dvs ca 50 år sedan).



Boxerbilder att jämföra med finns här:
http://www.google.se/search?tbm=isch&hl=sv&source=hp&biw=1140&bih=562&q=boxer&gbv=2&oq=boxer&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1274l3067l0l4172l5l5l0l0l0l0l245l1013l0.2.3l5l0

Här är en annan hundbild med min mamma till höger på bild. Vet ej vad denna lilla pälsvovve kan vara...

Vad tror ni om den här då?

Detta tycker jag ser ut som en älghund? och mannen har jag absolut ingen aning om vem det kan ha varit, och ingen finns det att fråga längre heller.

3 kommentarer:

  1. Ja men visst är det kul med gamla bilder! Lever inte dina föräldrar längre? Jag är så himla glad åt att både mormor och morfar skrivit ner sina "livsberättelser" och även lite grann om generationerna före dem. Nu försöker jag få farmor att göra samma sak, men det går verkligen inget vidare...

    SvaraRadera
  2. mossfolk: Mina föräldrar lever och mår prima! Men många av de äldre fotoalbumen som tillhörde mina morföräldrar och även deras föräldrar är fyllda av släktingar och personer med spännande berättelser bakom som inte mina föräldrar heller vet vilka det är. Jag minns många stunder med morfar och farmor när vi hängde över albumen, men dessvärre kommer jag inte ihåg VAD de berättade alltid. Som mannen med "jämthunden" tillexempel. Vem var han, och hur är han relaterad till mig!? Troligen får jag inte svar på det... Men mycket minns jag och gläder mig åt det!

    SvaraRadera
  3. mossfolk: Fantastiskt att dina morföräldrar har skrivit ned saker! Bra initiativ! :)

    SvaraRadera