torsdag 11 mars 2010

Hästdrömmar

Jag har många drömmar. En av drömmarna som har förföljt mig sedan jag var riktigt liten är drömmen om den egna hästen...

Min ridsituation är idag så perfekt som den bara kan bli! Jag rider hos min vän på hennes jätte fina hästar och ja, allt är ju bara helt bäst!

Men som den djurgalna lilla människa jag en gång var (är :-)), så drömmer jag mig som sagt bort ibland till detta med en EGEN häst.

Jag satt och diksuterade hästar med en kompis, och berättade då för henne att jag är väldigt förtjust i Nordsvenskar. Man blir ju även bara än mer såld när man följer en blogg som denna: http://sensation.devote.se/ Jag pratade vidare om olika egenskaper och utvecklingsstadier som fanns på min häst-önskelista osv.

Döm om min förvånging när min vän berättar att hon råkar ha just en sådan Nordis som hon haft sedan han var liten. Numera är en han en lite äldre herre, och av en händelse så ringde hon mig idag och undrade om jag var intresserad av att eventuellt vara foderväd...

Just nu är det inte läge för en häst, och kanske inte kommer bli det heller, men frestad och glad blev jag ju såklart...

Ännu ett litet tag kan jag ju leva på att mina hund, hus och jänkebilsdrömmar har förverkligats... :-)

4 kommentarer:

  1. Somliga drömmar är det bäst att fortsätta ha som drömmar. Du med dina grannhästar kan väl inte ha det bättre. Slippa veterinärkostnader och bundenhet... Jobba lite lagom med stallböket och njuta av ridningen och gosandet.
    Är lite avis.

    SvaraRadera
  2. Karin på FOX: Du har till 100 procent RÄTT!!! Kom hem från en ur mysig ridtur för en stund sedan... :-) Jag red super Tinkern Baylis <3

    Ett angenämt sätt att spendera en fredagkväll! :-)

    SvaraRadera
  3. Och jag vill verkligen inte ha en egen häst. Trivs så himla bra med att åka ut ibland, och rida när jag vill och har tid. Att dessutom slippa kostnaderna är förstås guld :)

    SvaraRadera
  4. mossfolk: Jag ser verkligen dina poänger! :-)

    SvaraRadera