söndag 22 november 2009

Stockholm - en resumé

Vi har bott hos mina föräldrar i ovan nämnd förort...

Hundarna intog snabbt sin spanarposition och hade koll på vilka som gick förbi nere på gångstigen...





En dag åkte vi till Kungsängen och hälsade på familjen J. Här är min vän Lisa lala-lisa.blogspot.com och hennes lille son Nando

Här är hela "mellan" schnauzerligan. Norma och Silver i förgrunden och gammel-Muffa, snart 16!, i soffan i bakgrunden.

Han är en riktig liten charmör den där Nando! <3

Muffa med sina karaktäristiska cykelstyreöron :-)

Systrarna Jönsson; Maya och Lisa med lilla Nando.

En dag åkte vi ut till Lidingö. Där hade vi en härlig dag med min vän Bi och hennes dvärgschnauzer Onslow

Bi hämtade oss i Ropsten, och sedan åkte vi ut på Lidingö och gick en jätte fin promenad. Det blir dock ganska snabbt immigt med tre hundar och tre människor i en liten bil... ;-)

Lilla Onslow fick ligga nere vid mina fötter...

...medan Norma och Silver fick sitta bak med Anders.



En dag bjöd Maya in oss till hennes nya lägenhet i Viksjö. Här fixar hon, med assistans från hundarna, kaffe.

Lilla Maya - Majsan <3

Nog för att vi spenderade mycket tid i förorterna, men en dag mötte vi upp min gamla barndomsvän Carina. Hon tog med oss till ett hundcafé på Östermalm. http://www.himmelskahundar.se

Igårkväll tog vi tunnelbanan till Gubbängen. Vi ägnade vår sista kväll i Stockholm med mina underbara barndomsvänner. Markus myntade uttrycket "Happy Freindship Day", och detta var början på många H.F.D träffar!

Idag på vår hemresa norrut stannade vi till för brunch hemma hos Mathias och Sabina i Uppsala. Det var ett utmärkt stop och så nice att träffa dem igen nu när de inte bor i Östersund längre!

Det har varit några hektiska dagar, men vi har haft så roligt. Vi har hunnit träffa hela familjen och många vänner.

3 kommentarer:

  1. Himmelska hundar var ju cafét som Simon & Tomas fixade på TV3.

    SvaraRadera
  2. Jättekul att få se lite bilder från Sthlms-resan - och några kände jag ju igen ;)

    SvaraRadera
  3. David: Är det? Det hade jag ingen aning om!

    Christina: Familjen J / S... :-)
    Jag gillar Stockholm, och nu kändes det att det var ALDELESS för länge sedan vi åkte ned!

    SvaraRadera