fredag 30 januari 2009

Ny sängram.


Jag och Anders har lääänge letat en sängram. Sedan en längre tid har madrasserna legat på golvet och gör det fortfarande.
Vi har funderat på att använda en gammal begangnad kökssoffa som sängram, eller åka och köpa första bästa billiga på IKEA, snickra ihop en själv. Såg f.ö en ganska ball när jag googlade. Någon hade byggt en sänggavel en bit gammalt vitt flagnat staket!

Ibland har det dykt upp någon halvinteressant på blocket. Typ sånna där 80-tals bastu-gavlar, men vi tänkte att de kanske blir okey om man målar dem.

Vår ekonomi tillåter inga större utsvävningar men igår åkte vi till en stor loppis i Brunflo (som är kända för sina överpriser). Där hittade vi ett par fyra stycken jätte fina gammla kökssoffor i trä som skulle kunna bli ypperligt fina sänggavlar. De skulle dock ha mellan 2000 till 3500 kronor styck för dem!!! No way José!

Idag kikade Anders på Blocket som vanligt, hittade en sängram som tilltalade oss båda. Har kanske lite IKEA 1998 känsla över sig och syns överallt, men ändock snygg. Priset var också avgörande; 250 riksdaler! Vi slog till!

Men eftersom Anders är 2:03 lång så har vi en lite längre säng än standard, så han måste svätsa på en skarvad bit på ramen innan vi kan börja använda den.
Kanske inte är mina drömmars sängram, (ville så gärna ha en gammal kökssoffa), men känns ändock helt okey!
Må gott och trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Vi letar också sänggavel och jag tycker inte det finns några som är snygga. Jag har tänkt som du, att en gammal kökssoffa med fint bakstycke skulle bli fint, eller om man hittade några sådana där pampiga gavlar från sekelskiftet på någon auktion.
    Nu har vi bestämt att snickra ihop en själva, vi hittar inget.

    Er gavel tycker jag är helt ok, det är den enda som jag tycker är relativt snygg som Ikea har och 250 spänn är ju ett mycket bra pris :)
    Tänk att din kille är så lång! Håkan är nästan 2 meter så vi vill bara ha en huvudgavel annars får han inte plats för fossingarna.

    Sen letar vi sängbord också. Det är inte heller särskilt lätt :(

    SvaraRadera
  2. Christina!

    Sänggavlar verkar vara en inredningsgrej som många har svårt att träffa rätt på. Jag tror att en egenbyggd kan bli jätte häftig!

    SvaraRadera