tisdag 6 januari 2009

Kelsjuka Får och Lamm, (Söuan) :-)





Idag har vi varit till vänner i Nyby. Dessa två har får och höns. Fåren är så tama och kelsjuka. Gulliga!!! Vi stod och gosade med dem och så fort man slutade klia dem visade de genom att buffa på oss att vi skulle fortsätta! Goooosisar! Väl inne i huset så blev vi bjudna på middag. En lammstek... Nä så var det inte! :-P Älggryta!

När vi kom hem slängde jag på mig ridkläder och sparkade ned till stallet. Jag och grannen red ut och gallopperade kilometer efter kilometer! Helt underbart, sitta och gunga med i lagom snabb gallopp i mjuksnö och det enda som hörs är hästarnas frustande och hovtrampet dovt mot marken... Skenet från månen och snön lyste upp vår väg.

Nu skall jag hjälpa min underbara sambo med städning för imorgon får vi gäster. Detta pga av Anders 29 födelsedag imorgon! Presenten är beställd från internet så tyvärr kommer han inte hinna få den imorgon, men det är han redan införstådd med.

Må gott allesammen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar