onsdag 7 december 2022

Rensa, frid eller förtret?

Torsdagen blev en lugn dag med en del uträttat samt jobbpass. Tage blev sämre igen så han fick ta det lugnt hemma. 

Jag städade rejält hos kaninerna. Utöver att tömma toalådorna så mockade jag ut en stor del runt dessa. Deras toalett har liksom blvit större och såklart mer sedan Dumle flyttade in. Sen ägnade jag och Tage oss åt att städa hans rum riktigt ordentligt. Vi våtdamtorkade överallt och rensade! Sådant som jag tycker han blivit lite stor för och sådant som jag tyckte inte var nått att spara på (trasiga saker exempelvis). Samt en laddning böcker som också kändes som att han vuxit ifrån. 

Tage, tillskillnad från Dagny, har inga problem med att rensa ur. Det blev en påse slängsaker utöver sådant som kan säljas eller ges bort. Den påsen råkad dessvärre Dagny få syn på när hon kom hem. Till stort förtret. Jag har råkat rensa och slänga en del av hennes saker i all välmening och passat på när hon inte varit hemma. Detta föll dock inte i god jord hos Dagny som är mer av en sparare till sin natur. 

Det kändes iallafall otroligt skönt att kunna bocka av storstäd och rensning av Tages rum innan jag sedan for på jobbet. 

Och just igår var det P:s födelsedag! 😊 Vi  hade därför bjudit in hans kompis med assistent. De kom med ballonger och paket. Vi fixade gomiddag och tårta. Tyvärr hade pepparkakorna mjuknat lite på tårtan och somliga hade gått av på mitten när jag öppnade kartongen.  Men den var så god, tårtan från Edenbos konditori som P:s mamma inhandlat. 🌟😋

En bra dag förutom Tages ont i örat. ❤


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar