torsdag 22 december 2022

Mormor i sadeln

Mina föräldrar är här. Samt min gudmor Eva och idag kom även min syster och svåger upp till Jämtland. 

Min mamma och gudmor var hästtokiga och hängde jämt i stallet under många år. De red först på Enskede ridskola och var sen de absolut första att börja ta hand om hästarna i ett litet stall som sedmera växte sig större och idag utgör Vendelsö ridskola. 

De har fört vidare hästintresset till både mig, min syster, min kusin och mitt kusinbarn och även till Dagny. Min mamma skrev in mig i kön till Upplandsbro ryttarförening när jag föddes.  

Det var länge sedan jag och min mamma red tillsammans men i förrgår begav vi oss ut på en härlig tur i magisk vinterskog. Mamma är rutinerad även om det nu är många år sedan hon red. Oddur uppförde sig exemplariskt. Mormor också. 😊

Det var så välgörande att komma ut. 

På kvällen begav sig jag och Anders in till stan på tu man hand. Även det välgörande. Vi uträttade några ärenden. Åt middag tillsammans och for sen till Lugnvik och firade svärfar Bosse på 82 års dagen. Blev bjudna på en sååååå god tårta från Alsen. 

Vid 22-tiden var det dags att bege sig till flyget och hämta upp Eva och ta med henne hem till Norderåsen. 💕

En fin dag med nära och kära familjen. 🙏❤








Kalaspiffad i loppis plus ärvda
 saker från topp till tå.  👌🌟🙏



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar