lördag 3 december 2022

Att bara köpa det man behöver

Jag läste precis en artikel om att bara köpa det man behöver och har bruk för. 

Det var kanske inte riktigt det jag gjorde på min och Sannes senaste loppistur... 

Men jag köpte åtminstone inte alla kreationer i detta inlägg. Långt ifrån... 😅

Men ett gäng plagg, ett par mcboots med stålhetta, en PERFEKT julklapp till Tage, jeans till barnen i kommande storlekar, en riktigt fin hemmasydd? grönrutig, vintagejulklänning till mig själv och ett jättefint skidställ i blått och rosa till Dagny. En jacka och täckbyxor som hon kanske kan ha nästa eller nästnästa vinter samt några bra fleecetröjor utan luva i olika storlekar. Så bra att ha under overaller på vintern. 

Redo för nobellfesten. 


Inte redo för nobellfesten. Mer Kellys kanske?
Länge sen man var dit.
 Undrar om det finns kvar? 🤔


Redo för Powermeet. 
Ett tag sen man var där också. 😅


Byxorna fick stanna i butiken men 
tröjan för 10 kr hängde med hem. 

Nya jodphursridbyxor och en stickad ullväst blir bra att ha i sadeln framöver. 






Ett julförkläde i sann 
Karin Larsson anda blev köpt. 

Liksom ett fint vardagsförkläde. 
Kittar mig för framtida tunnbrödbakning. 

I denna kappa och fasanscarf kände
 jag mig lite som Drottning Elisabeth RIP. 
Jag gillade henne. 🇬🇧🐴❣





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar