fredag 23 december 2022

Lilla julafton

Jag jobbade en stund in på morgonkvisten men nu blir jag ledig i flera dagar. 

När mormor, morfar och Eva for till stan med barnen så passade jag på att dra ut på ljuvlig ridtur i den vackra vinterdagen med Lisa. Det var så skönt! Solen sken på det vackra vinterlandskapet, några minusgrader och vindstilla. 👌😍

Jag har därefter varvat glögg med städ, julgodismums, tvätt och middagsfix. När de andra kom hem från stan och Anders från jobbet åt vi Lutfisk. Jag tycker det är så gott och i vår familj äter vi den på skånskt vis. Nämligen med sötstark senap i vitsåsen istället för kryddpeppar. 

Årets vackra julgran.

Julgodis.

Dagny och Eva löser korsord tillsammans. 


Vår nya tuppkula från Sanne. 
Hon köpte den efter att jag berättat 
om mitt specialintresse: 
"Hönans välfärd i olika produktionssystem 
i kommersiell äggproduktion"
 under ett helt cafébesök 😄

Några av Årets fina julkort. ❤🙏


Morfar limmar ihop
 pepparkakshuset med barnen. 


Tage skjutsar Mormor på snöskotern. 

Min vackra svarta springare
 börjar få lite vita hår i pannan... 🥰













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar