tisdag 9 november 2021

Kall ledig dag

Det blev måndag och ledig dag. Vi hade en hemmadag. Att kylan kommit märkte jag när vi tog en cykeltur / hundpromenad. Jag skulle ha tagit långkalsonger på, men barnen var påpälsade som väl var. 

Jag har ju börjat med veckomatlistor och igår stod fläskpannkaka på menyn. Bägge barnen är just nu väldigt, väldigt enkelspårig när det gäller mat. Men jag resonerar så att jag testar att laga olika rätter ändå. Dels finns det ofta nått man kan smaka av, dels äter de sånt som de gillar väldigt ofta iallafall. Sen blir det svårt att uppskatta ny mat om man bara lever på 4 olika maträtter och aldrig testar annat. Slutligen för att jag och Anders är väldigt less på att under lång tid bara ha ätit samma trista mat hela tiden. Men just igår åt båda barnen med god aptit. 

På kvällen drog jag igång morgondagens middag också. Vi hade vitkål och köttfärs så jag skrotade planen med köttfärsbiffar och hittade ett recept på köttfärs och vitkålsgratäng istället som blev väldigt god. 

Det blev även eldat i spisen. Värmen och knastret från spisen är någonting jag verkligen njuter av!  






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar