lördag 30 mars 2024

Sömnrutiner

Mina sömnrutiner ändras. När jag var yngre var jag mer av en kvällssuddare. Skulle jag exempelvis storstäda så sköt jag på det till eftermiddagen. Men sen kunde jag hålla på till 3 på natten. Jag la mig i regel sent och sov i regel längre på morgonen. Behövde jag kliva upp tidigt var jag ofta jättetrött. 

När jag hade som mest sömnapnéer sov jag MASSOR och var trött JÄMT. Jag kunde somna varsomhelst och närsomhelst. Jag fattar inte att jag öht lyckades åstadkomma någonting under de där åren när jag tänker tillbaka...  
86 andningsuppehåll i timmen där de längsta var upp till 1 minut långa och jag hade sämre syresättning på natten än de värsta corona patienterna på IVA. Jag låg och hade kronisk andnöd varje natt i flera år! Stackars Stackars mig! 💔😢❤️

Idag ser mitt sömnbeteende lite annorlunda ut. Det har antagit formen av pensionär.
Jag vaknar utvilad och vill stiga upp och koka kaffe klockan 5!!! Men sen är jag också supertrött på kvällarna. Jag är som mest produktiv på morgonen / dagen. På kvällarna orkar jag inte göra så stora ovationer. Typisk Tant! 🥰


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar