fredag 29 mars 2024

Påskkärringar

Igår var det Skärtorsdag och barnen fick hålla påskkärringtraditionen levande! 

Jag, Dagny, Tage, Maria, Ester, Ingrid, Silja och Tryggvi begav oss iväg på en runda i byn laddade med påskteckningar, korgar och kostymer. 

Barnen hade så roligt! Mammorna hade trevligt och jag hoppas att de bybor som fick påhälsning blev glada. 

Barnen blev trötta så efter en stund fick vi bege oss hemåt igen. De större Barnen ville gå till några fler efter sin pause. 

Det var jätteroligt att träffa min vän Silja igen. 

Trots att jag varit osedvanligt trött de sista dagarna så lyckades jag och barnen få fram både påskpynt och påskriset i förrgår. 

Jag blir glad av att traditioner och pynt är något de värdesätter. Innan har jag varit ganska ensam om att älska pynt i den här familjen. 
🐣🍀🥰🐓










Bilder: 
Silja Rún Stefánsdóttir,
Emma Rasmusson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar