söndag 24 mars 2024

Alvar på middag

I fredags efter avslutat jobbdygn for jag på affären. Jag kom på att jag lovat på baka något till Nordanborgs årsmöte och behövde köpa några saker till det. 

Dagny fick åka med sin kompis Ester hem. Själv hämtade jag Tage på förskolan efter att ha önskat glad påsk och blivit bjuden på fika hos våra grannar.

Väl hemma igen började jag med middagen. Vår gamle vän Alvar, som vi inte träffat på år och dar, skulle komma förbi och äta med oss. 

Efter en stund kom också Dagny och Ester hem och lekte jättebra. 

Till middagen lagade jag köttgryta och kokt potatis. Till efterrätt blev det äppelkaka med vaniljsås som även är den kaka som kommer att serveras på årsmötet. 

Alvar lärde jag känna 2008 genom gemensamma intressen. Vi var iväg på en intressedag för fårbeten tillsammans. Genom åren har jag och Anders träffat Alvar och hans fru Ejvy, deras hundar, får och höns hemma hos dom i Nyby. Vi har ätit surströmming, mat och fikat tillsammans. Tyvärr gick Ejvy bort för några år sedan, men kontakten med Alvar finns kvar. 

Det var så roligt att ses igen! Alvar är så otroligt snäll, ödmjuk, jordnära, vänlig och har humor. Vi fick en väldigt trivsam kväll tillsammans. 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar