måndag 16 oktober 2023

Tack för idag

En vacker oktoberdag bjöd på en lugn morgon. Jag kokade kaffe, tände upp i spisen och åt knäckemackor. 

Jag gick en tur med hundarna och hämtade sen Tage på Kyrkis. Han var så glad och nöjd.  Tillsammans plockade vi upp Dagny och lilla Olivia på skolan. 

Vi for hem, fixade med kaniner och sen stekte jag pannkakor till oss alla samtidigt som barnen gjorde lite Halloweenpyssel. 

Björn kom och hjälpte oss att ta upp båten. Så snällt. 

Jag lämnade Tage, Anders och Björn och for med Dagny, Olivia och Signe på deras dans inne i stan. Show4all. 

När flickorna dansade passade jag på att ta en stadspromenad med Karo som jag tagit med i bagaget. 

Vi for sen hem och jag hämtade på vägen upp ett gäng superfina affischer hos Anna och Anders i Häggenås till Halloweendiscot som skall sättas upp. Sen lämnade jag av tjejerna. 

Väl hemma körde vi kvällsfika sen hjälpte jag Dagny med hårtvätt, naglar mm. Anders la barnen och jag tömde och startade en diskmaskin. 

Brasan tändes upp igen och Anders hjälpte mig att starta igång hästarnas Termobar med tempererat vatten nu när vi ser att det börjar frysa så smått. 

Tack för den här fina dagen!






Glada Gotjejer!








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar