lördag 21 oktober 2023

Blonderat mig själv

Igår färgade jag håret igen. Efter lång tid av experimenterande hittade jag tillsist en jättebra kombo som jag blev så nöjd med. 

Dels en stark blekning och därefter en askig toning. ÄNTLIGEN! jag fann ett koncept där jag själv kan blondera och färga samt klippa mitt eget hår. 

Jag behöver inte involvera Anders, vänner och jag behöver inte lägga flera tusentals kronor varje år på att gå till frissan. 

Resultatet är inte lika bra som exempelvis folieslingor hos frisör, men jag blir absolut nöjd. 

Igår gjorde jag samma procedur förutom en sak. Jag hade en blekning liggandes hemma av annat märke och med en svagare blekningsgrad. Jag kände mig ganska säker på att den askiga toningen efteråt skulle görs susen iallafall. 

Min drivkraft att använda upp det man har och inte slänga bort gjorde att jag använde den blekningen istället. 

Resultatet blev inte så bra som sist. Helt okej men nästa gång vet jag att jag ska hålla mig till mitt vinnande koncept. 

I med blekning.

Bena för bena.

Blekningen var lite för svag och 
resultatet blev väl gult. 

Här har jag dragit i färgen/toningen
 som skall ta bort det gula genom att 
addera askiga toner. 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar