onsdag 4 oktober 2023

Kryddparty

I kväll var jag, Helené och ett gäng andra kvinnor bjudna till Lena i Häggenås på Kryddparty. 

Kryddorna var verkligen goda, vi fick provsmaka kalla såser med olika kryddor i. Jag köpte vitlökskryddan vid kvällens slut. 

Det var roligt att träffa Helené igen, som alltid. Och Lena som ordnade partyt. 

Lena bjöd oss alla på kaffe och gofika. 

En del av mig är lite emot homepartys. En annan del av mig tycker att det är en väldigt trevlig gest, att öppna upp sitt hem, baka fika, koka kaffe och bjuda in en skara människor på lite gemensamt samkväm. Jag tror att sådana aktiviteter gör gott för människor. Det gjorde det för mig iallafall. Jag satt där och mös och lyssnade på kvinnorna som språkade. De flesta på jamska. 🥰








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar