söndag 1 oktober 2023

Ridtur längst Hårkan

Idag tog jag och Oddur, Lisa och Kaisa, Petra och Äringi (aka Lilleman) samt Maritha och Alvarinn en riktigt härlig långritt ner till Brattstan och därefter längst med Hårkan en bit, innan vi tog upp genom skogen och tillbaka mot byn igen. Höstvädret var fantastiskt och färgprakten stor. 

En finfin ridtur med härliga kvinnor och trevliga islandshästar. 

Väl hemma hade jag lovat barnen att få rida så det blev en tur på Oddur för dom med. 

Middagstid klämtade och det började märkas rejält på barnen, och mig själv. 

Min inplanerade gomiddag för att fira min och Anders tolfte bröllopsdag får vänta. Nu gällde det att få i oss mat och det snabbt! 
Rester blev toppen. Dagny år pitepalt, Tage blodpudding, Anders paj och jag åt makaronisallad med tonfisk. 





























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar