torsdag 25 april 2019

Våren är här

Våren är verkligen här nu! Det porlar i alla diken och bäckar. Massor av blåsippor och tussilago längst med våra promenader. Tranor och storspov sjunger på åkrarna. Hästarna fäller massor och barnen (Dagny) vill äta mellis ute, leka i sandlådan och plockar små jättefina blombuketter. 

Pollenallergi känns av, några av lövträden har börjar slå om i skir ljusgrön nyans och jag kan nog börja ge mig ut på mina härliga ridvägar i skog och mark istället för att vara förpassad till plogade bilvägar pga snön!  

Jag har skymtat flera raggarbilar längst vägen in till stan och vinteroveraller och vinterstövlar är undanhängda. Ytterdörren kan stå öppen och på åkrarna har färgen grön börjat smyga sig in i den brunbeiga nyansen. 

Jag drömmer om pallkragar med jordgubbsplantor, en flaggstång, nysådd gräsmatta och Norsk brudspirea runt verandan. Renovering av våran bedagade och "ivägåkta" vattenbrunn och ett färdigbyggt hundstaketet. Ny beteshage samt mer målning utomhus. En ny uteplats med skifferplattor och utekrukor med sommarblommor... Vi får se vad vi gör och prioriterar denna sommar.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar