måndag 15 april 2019

Handhästridning

I helgen gjorde jag någonting som jag velat prova länge med inte riktigt tordas tidigare. Nämligen att rida på Oddur och ha Kaisa med som handhäst!

Först gick det riktigt bra. Men efter en stund blev Kaisa pigg och spänd och lite nervös för bla korna mm. Efter ett tag kände jag att det kanske var bäst att helt enkelt hoppa av och leda båda två istället. Men vi genomförde det hela en bit bort i byn och vände! 

Väl hemma ställde jag in Kaisa i stallet och hoppade tillbaka upp på Oddur och red en tur med bara honom. 

Jag är så glad att jag tillslut vågade testa! 


1 kommentar:

  1. Oj vad här var många nya inlägg. Jag skulle gå in för att skriva en kommentar på Dagnys kalas (läste men kunde inte kommentera då), men det inlägget hade hamnat lååångt ner :).
    Handhäst har jag provat vid ett par tillfällen. Det funkar i nödfall, men som motionsform känns det mest bara bökigt och osmidigt. Tycker jag. Eller tyckte, det var ju nu väldigt många år sedan jag red.
    Hur som helst -Dagnys kalas. Det jag skulle skriva är att du är makalöst duktig på att fånga människor på bild!

    SvaraRadera