måndag 21 januari 2019

Rida

På lördagskvällen var vi bjudna på middag till Jeanette och Mikael. Mumsigt och trevligt i vanlig ordning. När vi kom hem så fixade jag med hästarna och Anders nattade barnen. Jag gick in en sväng och ammade och sen stack jag ut på en liten ridtur ner mot sjön. Klockan hade hunnit bli sent och månen lös så starkt! Jag tränade på övergångar och Oddur var så lyhörd! En underbar kvällsritt i månskenet!

Sen idag kom min vän Petra förbi. Hon hjälpte mig att rida Kaisa och jag red Oddur på en gemensam liten tur. Det gick också alldeles förträffligt för oss alla fyra.

Utöver detta så hann vi även få undan det sista av julen och fick det städat här hemma. Julgranen slängdes ut och julgardinerna byttes mot vårgardiner. 

Sen fick Anders spendera några timmar i sin verkstad. Han skruvade ur inredningen i 56:an och under tiden lagade jag middag till oss. Dagny och jag bakade även en tigerbanankaka på två bananer som började se lite ledsna ut. Hon är så duktig och hjälpsam i köket! 

Jag är så himla nöjd med denna söndag! Imorgon är det måndag igen och Anders kommer att ha farit på jobbet när vi andra vaknar tror jag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar