tisdag 1 januari 2019

En nyårsafton i Mo

Igår var det nyårsafton. Vi och Emma var bjudna till våra vänner Örjan och Sanne i Mo. Vi fick en mycket gemytlig, lugn, trivsam och mumsig nyårsfton.  

Menyn bestod av toastskagen till förrätt, oxfilé, hasselbackspotatis och pepparsås till varmrätt samt toscapäron med glass till efterrätt. 

På tolvslaget skålade vi på balkongen med alkoholfritt bubbel och vi skippade såklart raketer och körde tomtebloss istället. Dagny var tapper och höll sig vaken hela kvällen med ett bra humör enda till kl var över ett och jag körde hem. Hon slockande i bilen och vi hade passat på att byta om till pyjamas innan vi for. 

Jag har en hel del jag vill jobba med inför 2019. Inte direkta nyårslöften bara en rad förbättringsområden på det personliga planet. 

Jag tänker på 2018 med tacksamhet och årets största händelse: Att få bli mamma för andra gången till vår fullkomligt ljuvliga son Tage! 

Jag ser fram emot 2019. Ett år som kommer att präglas av mammaledighet, barn, djur, familjeliv och att Anders nu jobbat sin sista helg och skall börja jobba normala arbetstider igen. 
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar