tisdag 15 januari 2019

På väg till förskolan


Så här vacker soluppgång mötte oss när jag och Tage skjutsade Dagny till förskolan för en stund sedan. 

Nu är vi tillbaka hemma. Jag har just hängt en maskin tvätt och satt på en ny. Hundarna var ut en sväng och Tage sover. Jag har mikrat en kopp kaffe från frukostkaffet och satte mig en stund framför datorn. 

Sen bli det lite städ här hemma också får vi besök av min kompis Maria Larsson. Hon skulle åka med en bagge på slakt sen skulle hon kika över en stund. Vid 13:30 tiden börjar det bli dax att åka och hämta Dagny igen. 

Sen skall stallet fixas, hästar skall matas och hundar rastas. 

Jag har plockat fram en köttbit grytbitar ur frysen som jag skall laga en köttgryta av.  Den skall vi sedan äta tillsammans när Anders kommer hem vid 17:30 tiden ca. 

Sen vore det även skönt att få bort lite av julsakerna. Allt är fortfarande kvar och tjugondagknut var väl i helgen? Vår fina gran som Dagny och Anders åkte och köpte tillsammans. Dagny valde ut den bland alla granar. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar