måndag 14 januari 2019

Januarivardag

Det nya året har börjat. Barnen och vardagen upptar den mesta av tiden. Jag är mammaledig med Tage. Dagny går fortsatt på en så kallad 15-timmars plats på förskolan. Från kl 9 till klockan 14 tis, ons och torsdag. Hon har varit hemma på jullov i nästan en månad men så i förra veckan började hon på förskolan igen. 

Anders har från och med förra veckan börjat att arbeta normala arbetstider. Efter 7,5 år med endast helgskift skall han nu jobba 7-16 måndag till fredag. Jättetrevligt att få ha helgen tillsammans men inte lika roligt på vardagarna. Hans tid med barnen har drastiskt krympt till några få timmar på kvällen mellan middag och nattning.

Vi har haft stormen Jan på besök men klarade oss bra förutom att taket på ett av hundhusen (dom är riktigt tung) blåste av men gick inte sönder som väl var.  Vi har även haft plusgrader några dagar med efterföljande minusgrader. Detta har resulterat i nya avskyvärda blankisgator igen, som det nu har snöat puder på. Förrädiskt!  

Jag har ridit väldigt lite sista tiden men umgåtts med människor desto mer. Men den tiden jag tillbringar med hästarna, borstar bort lite is, mockar, drar år broddar osv känns värdefull. Det är egen tid för mig och hästarna är den bästa "här och nu maskinen" som finns.

Jag och Tage tog även en liten tur ner till Anne-Lie och Kenzo. Sedan åkte vi in till stan och besökte både Granngården och loppisen samt fiket på röda korset. Jag fyndade bla 2 fina barntavlor till Tages rum.  



Den fina spjälsängen som Tage är barn nummer 13 att ha som säng. 
Anders systrar Inger och Karin samt bröderna 
Lennart, Janne och han själv har haft den. 
Även två av Anders kusiner Ulf och Elisabeth har sovit i den. 
Liksom barnens 4 äldre kusiner Olivia, William, Tilde och Tove. 
Därefter var det Dagnys tur och nu Tage. 
❤❤❤


Tage och 9-åriga Kenzo. 


Anne-Lie (Tant Ali) och Tage pratar. 


Jag och barnen tar en mitt på dagen lur. 

Mindfulnesstid tillsammans med hästarna. 




Dagny draperad i Woolpower från topp till tå. 
Jag tycker så mycket om deras varma kläder i ullfrotte! 
Jag vet av egen erfarenhet att inget blir roligt om man fryser eller är blöt.
Bra utomhuskläder till barnen är viktigt för mig. 
Blir ledsen bara av tanken på att Dagny skulle behöva
 frysa på dagis när de är ute och leker i snön.
❤ 

Hundpromenad.

Luncha hästar. 

Sova ute i vagnen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar