lördag 13 oktober 2018

Jakt och Höstfest i byn

I förrgår träffades jag och Jeanette tillsammans med våra minsta Tage 7 veckor och Elsy 6 månader på föreningshuset Nordanborg. Tillsammans gjorde vi en köttgryta till de 60 personer som hade anmält sig till byns Jakt/höstfest som ägde rum igår. Vi hade det riktigt trivsamt tillsammans under pågående gryttillverkning och barnen "skötte" sig hur bra som helst! 

I går så var det dags att gå på kalas. Jag, Anders, Dagny och Tage begav oss över gatan till föreningshuset på en trevlig tillställning med grannar och jaktgäster. En stund efter att Dagny slocknade på kvällen gick Anders hem med henne. Jag och Tage stannade kvar ett tag till och umgicks med vänner och bekanta. 

Idag var det dags igen. Anders for på jobbet och jag och barnen gick till föreninghuset för att hjälpa till med städningen efter festen. Dagny hjälpte till som tusan. Hon sopade och våttorkade golven samtidigt som hon lekte med de andra barnen och vuxna som också var där och städade. 

Mitt engagemang i denna fest har verkligen inte varit betungande utan istället gett mig och barnen energi och glädje samt kommit några av grannarna lite närmare. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar