söndag 9 september 2018

Val och en första ensamhelg

Min första helg ensam men två barn är nu till enda. Det hat gått bra men saker har stundtals tagit väldigt mycket längre tid än vad de brukar. Som att komma ut på promenader men båda barnen ch hundarna till exempel. 

Blöjbyten, amning, lunchfix, påklädning, mellis mm har bara fortsatt i en nerver ending story kändes det som i framförallt lördags. Men jag tar för givet att man kommer in i även detta (som man gjorde med ett barn) så småningom och får bättre rutin och struktur på saker och ting. 

Barnen är helt makalösa. Dagny har världens tålamod med att det tar väldigt mycket längre tid nu när Tage kommit och hon orkar gå sååå långt på sina två år gamla små ben. ❤
När väl Tage kommit ner i bärselen och är någorlunda nyladdad med mat så har han sovit så bra trots att vi varit ute länge. I helgen har jag haft honom i bärsele och Dagny har fått gå. Vagnen har jag lämnat hemma och hon kämpar på. 

Idag är det söndag och det har varit valdag i Sverige. I förmiddags innan Anders for på jobbet så tog hela familjen Ford-56:an ner till vallokalen i Häggenås och röstade. Jag är så tacksam att jag föddes och lever i en demokrati. Fantastiska Sverige! 

Efter att Anders for så fixade vi med lite käk och efter en del nödvändiga om och men kom vi ut på en härlig promenad i den vackra byn idag igen. Vi bor så fint!  













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar