lördag 3 december 2011

Djur

Djur förgyller vardagen. Men djur kräver också en del samt bundenheten som sammanfaller med djurägandet.

Jag har ju drömt om egen häst till och från i många år. Men en egen häst kräver en hel del i både tid och pengar. Dessutom har jag världens bästa situation då jag kan rida min väns hästar hemma i byn, och även rida här i Norge.

En till hund är jag typ sugen på hela tiden. Man skulle kunna säga att jag är sugen på en ny hund, men vill samtidigt inte ha tre hundar som det känns nu. (När jag kommer hem från Norge dvs).

Getter är typ super coola, men vad ska man ha dom till? Köttet har tydligen ganska säregen smak, samt att min lärare, som tidigare arbetade på ett getmejeri sa att getter inte går att valla. De följer sin ledare. Handmjölka och göra en ost åt sig själv då och då? Dessutom verkar de vara en aning rymningsbenägna...

Höns är djur som inte skulle kunna gå lösa hos oss. Jag tror nämligen att våra schnauzrar ev. inte skulle kunna låta bli att döda dem. Och detta med att ha några höns för egen del, blir ev. i slutänden dyrare ägg än köpeägg. Dessutom köper vi nu asgoda ägg av vänner vars höns har en trevlig tillvaro.

Katt går helt bort av två orsaker. Dels min allergi och dels Silvers dödabegär.

Får då? De har ju en hel rad av bra egenskaper...

3 kommentarer:

  1. Inge bra David. Har hört att de kan börja dela sig (föröka sig) okontrolerat... HÖVVA hemska tanke!

    SvaraRadera
  2. Ja, får, getter, höns, hästar, katter, hundar- MYSIGT :)

    SvaraRadera