söndag 26 juni 2011

Midsommardagar in the sign of engines :)

Under några dagar har jag vistats i Härjedalen på olika håll. De första nätterna i Vemdalen där bl.a fiske och hojturer stod på schemat.

Dag tre bar det av till Sveg (på bönpallen på en hd). Väl framme bestod smörgåsbordet av bilutställning, skotertävling på sjö, cruising, dans på storön med inte mindre än 3 rockabillyband. Sist med inte minst campingliv och samkväm med goda vänner!

Avslutningsvis på dessa motordagar styrde vi chevan + husvagn mot Hede. Till tonerna av Kingen åt vi på campingen efter dagen på Dragracingstrippen.

Efter middag blev det obligatorisk cruising, för att sedan umgås vidare i samma glada anda.

Idag söndag blev det återigen dragracing för hela slanten innan hemfärd mot Jämtland.

Detta med dragracing har tagit mig med storm...

Sveg

Inför stundande hojtur :)

Jag börjar bli en rutinerad campare... ;)

Snöskotertävling i Sveg (på sjön...)

Tuff Hot Rod!

Min bättre hälft.

Dragracing på Hedlanda.


Under dragracingdagarna i Hede hade jag förmånen att få följa med på två turer på strippen. Den röda corvetten på bilden ovan gick som tuuusan! Bilden nedan är tagen av mig vid starten, och endast några sekunder senare var vi framme vid "mål", 402 meter längre ned på banan. Adrenalinkicken var ett faktum, och det var med darriga händer jag knäppte av mig hjälmen... *mersmak* :D





Även i denna tuffa Amazon fick jag sitta på passagerarsidan (fastklämd i en sportstol...) Däm va snabbt de 402 metrarna passerade under Amazonens underrede...

Corvette för fulla muggar.

5 kommentarer:

  1. Colin bild på Anders :) jag fick faktiskt en bild på dig i corvetten när ni är på väg tillbaka efter taget :) ska mejla den imrg! Kram

    SvaraRadera
  2. Nice, ser fram emot att spana in alla dina bilder! KRAM och tack för några härliga dagar!

    SvaraRadera
  3. Du får väl hålla koll på om JMK ska ha några 402m körningar på Ope så får du ta Volvon och köra några repor.

    SvaraRadera
  4. David: Det lät som en bra idé! Kanske inte med volvon dock, fast öva bör man väl... ;) Var det där du testade saaben?

    SvaraRadera
  5. Klart du kan köra med Volvon, jag har kört med 9-5an i originalutförande inför 10 000 åskådare.

    SvaraRadera