måndag 6 juni 2011

Hempiff

För en lång tid sedan hittade jag fina köksgardiner på pingstkyrkans loppis. Nu pryder de köksfönstren.

På köksbordet står nyplockade förgätmigej (en av mina blomsterfavoriter).

I badrummet har äntligen den tuffa badrumslampan som min farmor och farfar hade i Örkelljunga kommit på plats.

Detta skänker mig glädje.







Dagen i övrigt då?

Startade med en sovmorgon, följt av oväntat besök av mc åkande kompisar som ansåg Norderåsen vara ett lagom mål för deras mc tur.

Därefter sökträning med hundgruppen i häggenås.

Hemkomst, matlagning, styrelsemöte med föreningen Nordanborg.

Strax efter 21;00 red jag ut i skogen på Baylis med min nya bjälleranordning (björnfrossa).

Klockan ca 23 åter hemma. Lite te och blogg.

Strax skall jag ta itu med renskrivningen av protokollet samt ett annat fix för föreningens räkning.

På andra sidan bordet hör jag att Anders har somnat på kökssoffan och på radion ljuder låten Vind över vindens ängar...

2 kommentarer:

  1. Å vad mysigt det blev med bordet och allt! Tänk att så lite emma kan göra så mycket! Jag ska ta tag i mitt hem i morgon jag :) För nu är det nog med energitjuvande här hemma! Kram o tack för sist.

    SvaraRadera
  2. Sofie Nyman: Håller med dig till fullo (i allt)... :) Kram å hej!

    SvaraRadera