tisdag 1 februari 2011

Bilkörning på frusen sjö

På vintrarna börjar en del färjeförbindelser plogas om till isväg i Jämtland. För att uträtta ett ärende i Hallen åkte vi just över en sådan isvägsförbindelse.

Personligen drabbas jag av blandade känslor när bilen rullar ut på den frusna isen. Lite spännande är det såklart, samtidigt som det känns väldigt långt till land när man befinner sig mitt ute på isen...






På hemvägen hade det blivit mörkt, och då passade jag på att kameraöva mig. :)

3 kommentarer:

  1. Jag vet, känns superläskigt att köra på isvägen första gången. Jag tänkte hela tiden tänk om bilen bara sjunker :p
    Schysst kamera du hittat förresten :)

    SvaraRadera
  2. Johanna: Ja isvägen ingav någon form av varningskänsla, även om hjärnan kontaterar att vägvärket har koll på läget med isens tjocklek osv osv. Kameran känns bara så kul och efterlängtad! :-) Ska öva på Aska framledes! :-)

    SvaraRadera
  3. Ja Aska står säkert mer än gärna som fotomodell :)

    SvaraRadera