tisdag 20 juli 2010

Vinka adjö

I "morse" kom Jeanette och hämtade mig. Vi åkte ståndmässigt värre i Saabcabben... :) Det var dessutom en solig dag som möjliggjorde att vi faktiskt kunde åka nedcabbat... :)

Efter ex antal timmar på stan i ex antal affärer åkte vi hem med diverse inköp. Känns som länge sedan jag var inne i stan och fick känslan av semester.

Väl hemma igen började jag trimma Silver. Anders bokade hastigt en enkel biljett till huvudstaden vilket snabbt ledde till ett andra besök till staden denna dag.

Dagens pälsvård av Silver.

När jag vinkat Anders adjö och är på väg till bilen hör jag att någon ropar mitt namn. När jag vänder mig om ser jag min vän Marit kliva ur inlandsbanan i sin röda jobbtröja. Jag blev så glad över att se henne! Vi växlade några ord innan det var dags för inlandsbanan att rulla iväg mot nya äventyr och tog Marit med sig.

Väl hemma igen hade klockan hunnit bli en del så Norma fick sig en snabbgenomgång av sin päls.

Måste även nämna att jag i helgen besökte ett fantastiskt trevligt 25-års jubileum här i byn. Jag skrattade när jag cyklade dit över hur surrealistisk min tillvaro blivit i förhållande till hur den en gång såg ut. Skattade gjorde jag även när jag cyklade hem i det totala spöregnet eftersom kvällen var så galet trevlig!

8 kommentarer:

  1. Oj, så flitig du ser ut på bilden. Kan man kanske få skicka upp en lurvig också..? :)
    Vi är väldigt överens för det mesta, men de där tassarna som behöver klippas varannan till var tredje vecka, kräver räkning till tio många gånger. Han är snäll, bara vansinnigt kittlig...

    SvaraRadera
  2. mossfolk: ´Hahaha, ser Lurvig framför mig, kan nämligen relatera till Norma som kan bli som en liten ÅL ibland... Speciellt när vi kommer till öronlappar och inuti öronen... Inte det bästa den svarta damen vet... Kräver alla hundar av Lurvigs ras pälsvård, eller beror det på hans hudproblem?

    SvaraRadera
  3. Å vad imponerad jag blir av trimstunden med Silver. Vilken snäll hund och flitig matte!
    Här på landet har Ylle fått slippa klippning och schampo alltför länge. Nu luktar hon som Q-hunden, gammal disktrasa blandat med härlig ko och hästskit, som Ylle snabbt parfymerar sig med efter varje simtur. Trimväskan är glömd i Kungsängen.

    SvaraRadera
  4. Engelsk springer spaniel är en trimras som både ska rakas, klippas och ryckas på olika ställen. Däremot klipper vi ur bl.a. tassarna och rakar öronlappens insida betydligt mer än man ska eftersom han har hudproblemen.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det är OK med en kommentar som inte handlar om hundar? Blir det en pickup för Anders?

    SvaraRadera
  6. Karin på FOX: Silver är en pärla att trimma. Norma kan vara något stökigare... Ylle var ju också ganska snäll på trimbordet om jag inte minns fel... Ser en skitig, illaluktande, långhårig och mycket glad liten Ylle framför mig! :-D Minns en cairnterrier "Kibao" jag träffade ganska mycket när jag var yngre. Han mådde som bäst när han såg ut som ett pälsmonster. Varje gång han kom hem och var nytrimmad låg han och surade en hel dag under bordet...

    mossfolk: aha, tack för svaret! Hade ingen aning om att man ryckte engelsk springer spaniel!

    David: du är förlåten... Pratade precis med en glad Anders som nått Sundsvall i sin nya gula Cheva pickup á 1968 års modell...

    SvaraRadera
  7. Nu har jag äntligen schamponerat Ylle i sjön och med nyinköpta verktyg skalat av det mesta. Vi orkade dock inte genomföra trimmandet fullt ut och nu ser hon helt galen ut. Som en blandning mellan älva och Björn Borg med sina tätt sittande ögon. Ena bakbenet trimmat och andra lurvigt i nederkant. Petitesser. Ylle trivs utmärkt med sitt halvtrimmade utseende och hoppas jag ska glömma bort att göra klart.

    SvaraRadera
  8. Karin på FOX: hahaha, jag ser det halvfärdiga mästerverket framför mig! Gullig Yllis!

    SvaraRadera