fredag 16 juli 2010

oh it's a friday night!

Nu trodde ni säkert att jag skulle berätta om en crazy night out,,, men där misstog ni er rejält!

Köper man ett renoveringsobjekt i jämtlandsskogarna så börjar man sakteliga att omprioritera vissa av sina fredagskvällar...

För ett par månader sedan hyrde jag en skylift. Den omålade gaveln hann bli både skrapad och grundmålad innan det i kväll var dags att hämta skyliften i Brunflo.

Vi har tänkt att hinna med så mycket som möjligt under de dagar vi hyrt den. Bla försöka hinna måla klart gavel och fönsterfoder, byta och måla vindskivor, skrapa och måla in under taket, och förhopningsvis börja laga lite av yttertaket.
Här står Anders och bryter loss de gamla vindskivorna.
Våra kvigor Svarta-Maja och Klara-Bella kommer ofta nyfiket fram till staketet när de ser att vi stökar på i trädgården.

Både Norma och Silver gillar våra kvigor, och våra kvigor är väldigt närhetstörstande av hundarna när de närmar sig staketet.
Var tvungen att fånga mina fina sommarblommor plus groda som har vuxit på sig avservärt sedan jag planterade dem. :)
Gillar skarpt min nya väckarklocka!

Vad mer har hänt senaste tiden? Förutom att ha jobbat en del, (som undersköterska på ett äldreboende), så har min svägerska och svåger varit uppe i Jämtland i två veckor med sin lilla Enzo. Igår hakade de på några av oss i sök-gruppen. Vi träffades i Häggenås och tog oss ett sökträningspass. Jag tror vi alla tvåbeningar och fyrbeningar hade en trevlig och givande kväll!

2 kommentarer:

  1. Fy jag får svindel bara jag tittar på första bilden, huvva!
    Åsså hade ni vart te Brunflo..där jeg, göbben å ongan bor..bara en påminnelse lixom ;)
    Kram på ekk
    från svärsyrran Nina

    SvaraRadera
  2. Ja den tar en högt upp, vilket var förutsättningen för att kunna komma å och renovera och måla längst upp förvisso.

    Du har rätt, får ta ett besök till er framöver! Ser fram emot er visit i veckan!!!

    Kram till er alla! /Emma

    SvaraRadera