fredag 9 juli 2010

Fjällsemester till Vemdalen.

Jag, Sofie http://misssofienyman.blogspot.com och hundarna Norma och Lysse har spenderat några dagar i fjällen och energiboostat oss själva.

Första dagen gick vi från Storhogna, via samevistet, Fallmoran, Fallmorafallet, jaktstugan och tillslut tillbaka till stugan i Vemdalen.

Dag två började vår "promenad" från stugan helt enkelt, upp till Jaktstugan och fortsatte sedan till Jorskarivallen. Där stannade vi för fika, för att sedan vända tillbaka till stugan igen.

Efter våra dagsturer har vi ätit gott, druckit gott och bastat en hel massa.

Känner mig fylld av energi av denna lilla minisemester.

Mitt resesällskap - Lysse, Sofie och Norma



Lysse är en mycket dansant hund.

Fäbovallen Fallmoran.

En bit bort låg vattenfallet som såklart hette Fallmoranfallet...



Norma njuter på fjället.

gågågågågå-gå-gå-gå-gågågågå...

Norma har tagit efter Silver och blivit en rull-hund.





Så här kuligt kan det vara att fjällvandra :)



Varmakoppen va gött när vi nått vårat mål - fäbovallen Jorskarivallen ...

... likaså smörgås...

...liksom en välförtjänt tupplur till fjällbjörkrassel och fågelsång.

Detta, kom vi fram till, hade nog varit den förra raststugan på fäboden.

Sofie sitter och filosoferar.

Såklart avslutades dagen med en kall Baileys i solskenet på stugans altan...

3 kommentarer:

  1. Åhh, va härligt det ser ut, längtar tills jag kan vandra som jag vill, nästa sommar/höst hoppas jag ;) kram i massor

    SvaraRadera
  2. Karin: det var verkligen härligt! Du får drömma om fjällvandring tills vidare... ;-) Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma! Håller just på att leta/läsa bloggar som din därför att jag nästa vecka drar iväg (igen) norrut och tänkte stanna några dagar i Härjedalen för att just ta en sväng till Fallmorans Fäbodvall. Man vill ju vara förberedd så man vet vad man vill se å så. Trevlig sida du har!
    Ma råkes!
    Hälsningar
    Kalle Gärdin

    SvaraRadera