tisdag 13 april 2010

Ny megabra hundbur!

Jag och Anders har idag investerat i en ny hundbur. Vi har funderat en tid på en ny bur som skulle ha lite andra egenskaper än den skäggdamerna har åkt i tidigare.

Jag hade en rad "vill ha" egenskaper. Bland annat att den skulle vara delad med en mellanvägg (helst i galler), som kan tas bort om man vill. Vidare att hela buren skulle vara i galler metall (helst svart), att det skulle vara lutning och andra vinklar än kvadratisk för att kunna ställa den intill baksätet och därigenom få mer utrymme i bagaget, absolut inte platsbyggd eftersom vi byter bil då och då och att buren helst skall passa till många bilmodeller.

Ett annat önskemål var att den helst inte skulle skramla, men bilburar i den billigare skalan kan ibland ha en viss skrammelförmåga. Jag ville även att det skulle finnas grindar på båda sidor så att man kan få ut hundarna även om man blir påkörd bakifrån, eller vill vända på buren i en annan bilmodell. Sista önskemålet var att den inte skulle kosta hutlöst mycket.

Jag har faktiskt inte sett en bur som erhåller alla dessa egenskaper och som dessutom inte kostar så mycket.

Guess what! Idag på första djurbutiksstoppet hade de EXAKT en sådan hundbur som stämde in på alla mina önskelistekrav!!! Gissa om jag och fästman e NÖJDA! :-D

2 kommentarer:

  1. Toppen!
    Vi hade hoppats att vår bur skulle gå att ställa på andra lädden i den nya bilen men den är tyvärr tre ynka centimeter för lång...
    Skramlar lite gör den också, men det har vi åtgärdat med möbeltassar :)

    SvaraRadera
  2. mossfolk: Dryyyga tre centimeter. Fiffigt med möbeltassar. :-) Antar att det kanske blir att ni får ersätta den gamla buren då? Kan isåfall tipsa om dem med sluttande tak. Går de inte in åt ena håller brukar de göra det om man vänder dem. Trust me, jag har fält upp, burit och provat in en hel hög med hundburar i folks bagageutrymmen... Lycka till! /Emma R

    SvaraRadera