tisdag 13 april 2010

Hundträningsgrupp i Häggenås (grannbyn)


För några dagar sedan fick jag ett tips om att någon hade satt upp lappar om en hundträningsgrupp i Grannbyn Häggenås på anslagstavlorna i byn. Jag pinnande iväg och läste att det var ett gäng som träffades på tisdagkvällar. Jag ringde såklart upp och fick lite mer detaljer berättat för mig.

I kväll tog jag med mig min yngsta hund Norma och åkte dit. Ett jätte trevligt litet gäng hade samlats och jag och Norma infann oss i gruppen. Den initiativtagande tjejen föreslog olika övningar vi kunde göra som var väldigt nyttiga.

Normisen var en PÄRLA! Hon är så jäkla glad, pååååå, och sökte min kontakt hela tiden , fett lyhörd och undrade vad jag ville att hon skulle göra härnäst :-D Lilla glada underbara tokhund!

Nu är det jag som får fundera över hur vi skall komma vidare. Det är bara sån lycka när man lyckas kristallisera denna lilla eneriska voffa!

Hon har verkligen mognat mer senaste månaderna (drygt 2,5 år som hon nu är) och jag kan bara konstatera att schnauzeruppfödarna jag ringde innan vi skaffade Norma beskrev rasen väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar