onsdag 26 augusti 2009

Fjälltur till Härjedalen!

















Silver har kastat in handduken och vill softa i blåbärsriset...



Silver visar med besked att poserande är under hennes värdighet! Trams!


Goda jaktkamrater.



Norma och Lysse: Goda lekkamrater!
Schnauzerboxing :-)








Goda Goskamrater!

jag ÄLSKAR Silvers sitt-stil!!!
Tack Allman för en ypperlig fleecejacka!... ;-)

Jag, vovvarna, Sofie och hennes hund Lysse har spenderat några fantastiska dagar i fjällen! Sofies föräldrar har haft vänligheten att låna ut sin stuga på Vemdalsskalet till oss. På dagarna har vi gått, gått, kollat på vyer, fikat och gått ännu mer. Kvällarna har vi ägnat åt bastubadande, tjejsnack och matätande! Hundarna har legat i tre utslagna högar och det ger ju alltid stor tillfredsställelse :-)

Vi har bl.a varit upp till en jaktstuga i Vemdalen. Vi har också gått från Björnrike till Vemdalsskalet och även tagit en tur upp på Zonfjället strax bortanför Hedeviken.

Det har varit så in i norden super nice att jag redan längtar tills nästa tur!

5 kommentarer:

  1. Men så mysigt ni verkar ha haft det. Toppen att kunna låna en stuga sådär!

    Vilken ras är Lysse?


    Kram

    SvaraRadera
  2. Dark and twisted: Hela trippen föll mig helt i smaken. Ett med naturen fast inte tokspartanskt!

    Lysse är en Kleiner Munsterländer och hans "riktiga" namn är Gråsidingens Lysing.
    Sofie är jägare och letade intensivt för att hitta rätt jakthund till sig. De skall tydligen vara mångsidiga. Sofies och Lysses specialité är Ripjakt. Den kickar igång nu så helgerna framöver skall hon å Lysse tillbringa på fjället. Jag är inte alls avundsjuk...

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha!!!! Gissa var jag var i helgen och vart jag har varit i dag??? PÅ FJÄLLET! inte många fåglar dock . men men... det är upplevelsen jag "fiskar" efter :D SOFIE

    SvaraRadera
  4. Snygga bilder Emma, du borde fota mer....
    Du ä duktig du.
    Har du några bra råd till oss gällande våran lilla Enzo som kommer om 2 veckor till oss...

    SvaraRadera
  5. Sam: Tack! Jag tror Anders menar motsatsen, dvs; "att fota mindre"... ;-)

    SvaraRadera