söndag 3 mars 2024

Kalas i Gällö

Igår var vi bjudna på vår vän Mickes 62- års kalas. Platsen var Mickelbacken i Gällö. 

Med på kalaset var även Britt-Inger, Erik, Alvar, Julia, Anna, Fredrik, Sofia, Pontus, Linus, jag, Anders, Dagny och Tage. 

Vi fick en så himla trevlig dag tillsammans med fina människor, skidåkning, spännande tolkning bakom skoter då knappliften var trasig och blev bjudna på finfin kalasmat. Kolbulle, korv, tårta, kakor, kaffe och saft. 

Alla var duktiga på att tolka efter snöskoter. 

Tage hade nästan inte tid att äta. Han åkte upp och ner i all hast från det att backen öppnade tills den stängde. Han drog i sig en vattenflaska och en muffins och somnade i bilen innan vi knappt hunnit ut från parkeringen. Vi var alla trötta när vi kom hem. 

Anders bar in grejer och jag började med middagen. Pommes i ugnen och stekt grillkorv som blivit över. Väldigt enkel och passande middag till trött familj. 
Sen blev det Disneyfilm i sängen innan barnen somnade. 

Tack för en superfin kalasdag i Gällö! 


Alvar, Erik, Julia, Micke, Britt-Inger, Anders, 
Dagny, Sofia, Linus, Anna och Fredrik. 
Tages batteri var helt slut så han låg vid
 mina fötter och ville inte alls vara 
med på någon bild.






Födelsedagsbarnet med hustru. ❤️❤️

Iförd min nya hjälm från min svägerska 
och min nya sjal från Lilian. ❤️🙏
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar